wandelen in Estland

Terugblik op het vakantiejaar 2014

Oudjaarsavond, altijd een sentimenteel moment om terug te kijken en vooruit te blikken. Zijn de ideeën van eind 2013  uitgekomen? Qua reizen was het een mooi jaar, zonder verre reizen maar met een bijzondere kampeerreis. We vierden vakantie in vijf landen en gingen drie keer naar onze tweede thuisstad Riga. We sliepen op zo’n 13 campings, een Landal park en in vijf hotels. Een terugblik op het reisjaar 2014…

Sneeuw!

We begonnen het reisjaar in januari met een weekje wintersport. Voor het eerst gingen we naar Flachau in Oostenrijk. De kinderwagenski’s kwamen goed van pas bij het wandelen in de verse sneeuw! Het hotel (mét speelkelder) beviel zo goed dat we voor 2015 hetzelfde hotel geboekt hebben. Eigenlijk niks voor ons, maar de kamer, het eten, skiën en de après-ski waren gewoon prima.

De week na de wintersport hadden we een gezellig familieweekend bij Landal ’t Loo. Lekker zwemmen, wandelen, gourmetten en vooral veel bijkletsen met de familie. Januari was ook de maand dat Jessika officieel begon als reisadviseur, en het idee voor Kids Travel Service ontstond. De eerste maanden van het jaar werd hard gewerkt aan de website van Jessi’s Travel Service.

terugblik voorjaar 2014

Kou, kamperen, Riga en Drenthe

Mei was een maand van uitersten. Eerst trotseerden we met de vouwwagen regen en kou op onze favoriete camping De Noetselerberg. Het kampeerweekend met de hele familie was al geboekt, dus namen we de regenlaarzen en campingkachel mee naar Nijverdal. Gelukkig was er een overdekt zwembad… Eind mei zochten we het mooie weer op, en vlogen we met mijn ouders, broer en schoonzus naar Riga. We hebben hen de stad laten zien waar Martijn werkt en waar we al meer dan vijf jaar regelmatig komen. We huurden fietsen, wandelden vele kilometers, bezochten het Openluchtmuseum, reisden met de trein naar het strand en genoten vijf dagen van de stralende zon.

Letland mei 2014

Bij de aanschaf van onze vouwwagen kregen we een bon voor een weekend kamperen op een RCN camping. In juni bezochten we daarom camping De Noordster in Drenthe. Een mooie gelegenheid om de vouwwagen klaar te maken voor de grote reis naar Estland. We bekeken de hunebedden en maakten een mooie lange fietstocht over het Dwingelderveld.

Baltische landen, en weer naar Riga

In juli was het hard werken, want Kids Travel Service kreeg een eigen plekje op het web. Niet langer meer verstopt in een submenu van www.jessistravelservice.nl, maar een echte eigen website. Vlak daarna begon onze grote reis van 2015. Met de auto en vouwwagen gingen we in augustus per ferry naar Letland. In ruim drie weken tijd bezochten we 11 campings in Letland en Estland. De vooroordelen over slecht weer in het noorden van Europa kunnen we meteen ontkrachten, want we hadden Zuid-Europese temperaturen. In Tallinn was het zelfs 35 graden, picknickten we ’s avonds laat nog op het strand. Natuurlijk gingen we ook een paar dagen naar Riga.

terugblik zomer 2014

In september bezochten we de Wereld Havendagen in Rotterdam. Een mooi evenement in eigen land dat we de komende jaren vast nog vaker gaan bezoeken. In oktober vierde Kids Travel Service weer een feestje, want de webshop kwam online en het assortiment werd uitgebreid met de CARES harnassen en draagzakken. Beide zijn meteen een enorm succes in de verkoop en verhuur.

In november mocht ik voor mijn werk drie dagen naar Disneyland Parijs. Wat een bijzondere ervaring! Ik heb veel inspiratie opgedaan om hier de komende maanden praktische info over Disney met kleine kinderen te geven. Blijf deze site dus volgen!

In december sloten we het reisjaar af met een 3e bezoek dit jaar aan Riga. Even een paar dagen met z’n tweetjes op reis zonder peuter, voor het jaarlijkse kerstdiner met de collega’s en een bezoek aan de kerstmarkten. We ontdekten weer leuke nieuwe restaurants en musea, en kochten souvenirs voor onder de kerstboom.

terugblik najaar 2014

Vooruitkijken naar 2015

Voor 2015 hebben we nog geen grote plannen. We zoeken natuurlijk eerst de sneeuw op in Flachau, en we gaan vast nog wel een paar dagen kamperen op de Noetselerberg. We zijn ook benieuwd naar de camping in Brabant waar ik eerder over schreef, dus willen we daar een weekendje naar toe in het voorjaar. Met de vriendengroep gaan we in april een weekend naar Landal Aerderholt, daar hebben we nu al zin in. Over de zomervakantie hebben we nog niet nagedacht. De rondreis door Zuid-Zweden van KidsErOpUit ziet er heel gaaf uit, die houden we zeker in gedachten. Maar het kan net zo goed Oostenrijk of Duitsland worden. Wellicht zien we iets leuks op de Vakantiebeurs in januari. Wordt vervolgd…

Ik wens je een heel mooi en reislustig 2015!