Hoe werkt het?

Wil je bij ons een reisartikel huren voor je vakantie met baby, peuter of kleuter? Op deze pagina kun je lezen hoe het werkt en wat de huurvoorwaarden zijn.

Direct naar de veelgestelde vragen:

Reserveringsaanvraag

Wil je een reisartikel bij ons huren? Stuur dan een email naar info@kidstravelservice.nl met je vraag en onderstaande gegevens:

  • je naam
  • je emailadres en telefoonnummer
  • het artikel dat je wil huren
  • je vakantieperiode (exacte datum van vertrek en thuiskomst)
  • moeten wij het artikel naar je versturen per post, of wil je het zelf ophalen in Deventer? *

* onze autostoelen worden niet per post verzonden

Verhuur in buitenland

Wij verhuren alleen reisartikelen aan klanten woonachtig in Nederland.

Exacte reisperiode doorgeven

Vermeld in je huuraanvraag de exacte data waarop je op vakantie gaat en thuis komt. Voor deze dagen betaal je de huurprijs, en ze staan vermeld op de huurovereenkomst. Tel hier dus zelf GEEN dagen bij op voor de verzending of het retourneren! Wij rekenen deze extra dagen uit en zorgen voor ruim voldoende marge. Ook met het iets later terugsturen (en eventuele jetlag), drukte bij PostNL en feestdagen houden wij al rekening. Zie ook de informatie hieronder over wanneer je de artikelen ontvangt.

Prijsopgave en definitieve reservering

Je ontvangt binnen twee tot drie werkdagen bericht van ons of het artikel in de gewenste huurperiode beschikbaar is en een prijsopgave. Check je spambox, onze email kan in je spam terecht komen. Let op, deze prijsopgave is nog geen reservering! Lees op deze pagina goed alle de informatie over borg, verzenden, retourneren, annuleren en de huurvoorwaarden door.

Wil je de huur bevestigen dan vragen we je om zo snel mogelijk (liefst binnen twee dagen) te antwoorden op onze email met de prijsopgave, en je adresgegevens door te geven. Je ontvangt daarna van ons de reserveringsbevestiging. Je reservering en de huurovereenkomst is hiermee definitief.

Factuur

Ongeveer een week voor je vertrekt ontvang je de factuur per email. Daarin staat ook de informatie over het bezorgen en retourneren, of ophalen. Het huurbedrag en de borg kun je per bankoverschrijving betalen. Als je van ons een reserveringsbevestiging hebt ontvangen is de huur echt bevestigd, en wordt het artikel op tijd naar je verzonden.

Borg

Bij alle verhuurartikelen brengen wij een borg in rekening. De hoogte van de borg is afhankelijk van de nieuwwaarde van het artikel en staat bij de huurprijzen van het betreffende artikel vermeld. Als je het artikel in goede staat en op tijd retourneert wordt de borg binnen 7 werkdagen nadat wij het artikel hebben ontvangen op je rekening teruggestort.

Retourneer je het artikel zonder overleg later dan de afgesproken datum? Dan houden wij per dag later terugsturen €5,00 in op de borg. Eventuele schade en het ontbreken van gebruiksaanwijzingen of onderdelen wordt ook verrekend met de borg.

Wij sturen geen ontvangstbevestiging als je een artikel geretourneerd hebt, je kunt zelf via de Track&Trace code de bezorging volgen.

Verzenden en verzendkosten

Wij kunnen bijna artikelen per post naar je verzenden, maar we verzenden helaas niet bij een huurperiode van 1 – 7 dagen. Dit is voor ons niet rendabel gezien de hoeveelheid werk (inpakken, verzenden, controleren, wassen na de huur etc.) De verzendkosten zijn €6,95 (PostNL) voor het opsturen naar je huisadres, werkadres of PostNL afhaalpunt. In december rekent PostNL een piektoeslag, de verzendkosten zijn dan €7,25.

De Römer autostoelen worden niet per post verzonden.

We verzenden huurartikelen alleen naar adressen in Nederland. Na je vakantie betaal je de kosten voor het terugsturen zelf op het postkantoor/PostNL pakketpunt. Je betaalt in totaal dus 2x €6,95 verzendkosten (of €7,25) als het artikel verzonden moet worden.

Bij het gehuurde artikel zit een instructiebrief en een briefje met ons retouradres. Dit is geen verzendlabel, maar alleen bedoeld zodat je niet op de doos hoeft te schrijven. Wij hergebruiken zoveel mogelijk verpakkingsmateriaal vanwege het milieu.

Wanneer ontvang ik de gehuurde artikelen thuis?

In de factuur en huurovereenkomst vermelden we de datum waarop we de artikelen naar je verzenden. Je ontvangt ook altijd een Track&Trace code zodra wij het pakket verzenden. De artikelen worden vier a vijf werkdagen vóór je vertrekt naar je verzonden, zodat je deze ruim op tijd in in huis hebt. Op die manier heb je wat speling bij vertraging in de verzending door PostNL of als je niet thuis bent op de eerste bezorgdag. Wil je de artikelen nóg eerder ontvangen dan berekenen we extra huurdagen.

De datum waarop de artikelen teruggestuurd moeten worden staat ook in de huurovereenkomst vermeld. Dit is meestal twee werkdagen nadat je thuiskomt, zodat je de eerste dag thuis niet meteen naar het postkantoor hoeft. Kom je bijvoorbeeld op vrijdag of zaterdag thuis dag mag je de artikelen op maandag of dinsdag afgeven bij het PostNL punt. Stuur je de artikelen later retour dan de datum die in de huurovereenkomst staat vermeld dan brengen we per dag €5,- in mindering op de borg.

Je betaalt alleen huur voor je dagen dat je echt op reis bent. De extra dagen voor het op tijd verzenden en het retourneren een paar dagen na thuiskomst betaal je niet.

Zelf ophalen en terugbrengen

Je kunt de huurartikelen ook zelf ophalen en terugbrengen in Deventer op afspraak, ook in het weekend. Uiteraard worden dan geen verzendkosten in rekening gebracht. Je kunt de artikelen enkele werkdagen voor je vertrekt bij ons ophalen en enkele dagen na thuiskomst weer terugbrengen. Voor deze dagen betaal je geen extra huur. De uiterste retourdatum staat vermeld in de huurovereenkomst en in de email.

Pakket vertraagd, en nu?

Wij verzenden huurartikelen ongeveer vier werkdagen van tevoren, soms langer. Dat voldoet in 99% van de gevallen. Mocht PostNL door drukte enorme vertraging hebben en het artikel niet op tijd bij je bezorgd worden, dan is dat helaas overmacht. We annuleren dan de huurovereenkomst, en je betaalt uiteraard geen huurkosten. We proberen in overleg wel een passende oplossing te vinden. Als het gehuurde artikel beschikbaar is kun je in overleg bij ons in Deventer (aan de A1) alsnog het artikel ophalen de dag voor je vertrekt, of onderweg naar je vakantiebestemming.

Moet ik de artikelen schoonmaken of wassen na het huren?

Artikelen zoals campingbedjes, kinderwagenski’s en kinderkoffers moeten schoon geretourneerd worden. Zand, etensresten en bagagelabels verwijder je dus zelf. Als een artikel heel vies retour komt houden wij €5,00 in op de borg.

Draagzakken mogen NIET zonder overleg zelf gewassen worden. Wij wassen de draagzakken en hoeslakens zelf na altijd na de huurperiode. Is een draagzak door een ongelukje tijdens je vakantie (vieze luier, spugen o.i.d.) erg vies geworden neem dan z.s.m. contact op voor de wasinstructies.

Kan ik een reservering nog annuleren?

Ja, als je vakantie door omstandigheden niet door gaat kun je de huurovereenkomst annuleren. Bij annulering van je vakantie door omstandigheden kun je de huurprijs declareren bij je annuleringsverzekering (voor geldige omstandigheden zie je polisvoorwaarden).

  • Bij annulering van de huurovereenkomst binnen 7 dagen voor de verzenddatum die in de factuur en huurovereenkomst staat vermeld wordt 100% van de huurprijs in rekening gebracht.
  • Bij annulering van de huurovereenkomst tussen 8 en 15 dagen voor de verzenddatum die in de factuur en huurovereenkomst staat vermeld wordt 50% van de huurprijs in rekening gebracht.
  • Bij annulering van de huurovereenkomst langer dan 15 dagen voor de verzenddatum brengen we alleen alleen €7,50 administratiekosten in rekening als je de factuur al wel van ons hebt ontvangen. Heb je nog geen factuur ontvangen dan kun je tot 15 dagen voor verzending kosteloos annuleren.
  • Voor wijzigingen in een reeds verzonden factuur (bijv. ander factuuradres, andere huurdata, meer of minder artikelen huren) rekenen we €7,50 administratiekosten.

Als een artikel niet past of je het achteraf niet hebt gebruikt dan is dat geen reden voor annulering. Wij vermelden de afmetingen duidelijk bij alle producten. Ook kunnen wij niet controleren of je een artikel wel of niet hebt gebruikt tijdens je vakantie.

Voorwaarden verhuur

  • Je bent zelf verantwoordelijk voor het juist doorgeven en controleren van je adresgegevens op de huurovereenkomst.
  • Controleer het artikel altijd direct na ontvangst. Is een artikel onverhoopt beschadigd of incompleet, of in een kapotte verpakking bij je bezorgd? Maak dan een foto van het artikel en/of de verpakking en neem zo snel mogelijk contact met ons op, voordat je vertrekt of direct na je heenreis/heenvlucht. Reclamaties die na afloop van de huurperiode pas bij ons gemeld worden kunnen wij niet in behandeling nemen.
  • Retourneer je het artikel zonder overleg later dan de afgesproken datum? Dan houden wij per dag later terugsturen €5,00 in op de borg.
  • Eventuele schade en het ontbreken van gebruiksaanwijzingen of onderdelen wordt ook verrekend met de borg.
  • Artikel kwijt geraakt of kapot gegaan op vakantie? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij een vervangend artikel kunnen inkopen voor de volgende huurder.
  • We verzoeken je dringend om niet te roken bij de verhuurartikelen, en te zorgen dat er geen haren van huisdieren of vlekken van zonnebrandmiddel op komen. Eventuele reinigingskosten anders dan normaal gebruik worden verrekend met de borg.
  • Artikelen graag schoon retourneren (geen zand, bagagelabels, etensresten). Vergeten items zoals spenen of speelgoed die wij aantreffen worden niet geretourneerd.
  • Draagzakken mogen niet zelf gewassen worden.
  • Indien een product met een sterke geur (sigarettenrook, wierook, huisdieren) retour komt brengen we €5,00 waskosten in mindering op de borg.
  • Stuur de originele gebruiksaanwijzing en de envelop met instructies samen met het artikel retour in de originele verpakking.
  • Bij ontbreken van de originele gebruiksaanwijzing van een draagzak of autostoel brengen we €5,00 in mindering op de borg.
  • Stuur de artikelen altijd retour in de verpakking waarin je ze ook van ons ontvangen hebt. Uit milieu- en kostenoogpunt hergebruiken we verpakkingen zoveel mogelijk.
  • De grote labels aan de binnenkant van een draagzak mogen niet verwijderd worden. Bij ontbreken van het originele label brengen wij de inkoopkosten van een nieuwe draagzak in rekening.
  • Artikelen worden teruggestuurd met PostNL, bewaar de Track&Trace code goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzending, bij vermiste pakketten verrekenen we de productwaarde met de borg. Je kunt er zelf voor kiezen om het pakket aangetekend te verzenden, maar het is niet verplicht.

De huurvoorwaarden zijn ook hier als PDF te downloaden.

Verhuur in buitenland

Wij verhuren alleen reisartikelen aan klanten woonachtig in Nederland.