Nieuws
Home » Huren » Hoe werkt het?

Hoe werkt het?

Wil je bij ons een reisartikel huren voor je vakantie met baby, peuter of kleuter? Op deze pagina kun je lezen hoe het werkt.

Beschikbaarheid in de zomermaanden

In het hoogseizoen (mei – september) raden we aan om minimaal twee maanden van tevoren te reserveren als je een artikel wil huren. Op dit moment hebben wij geen draagzakken, PramPack reistassen en Flyebaby’s meer beschikbaar voor de verhuur in augustus. Vanaf 23 september hebben we weer enkele PramPacks beschikbaar. De draagzakken hebben we in september nog voldoende beschikbaar.

Reserveringsaanvraag

Wil je een reisartikel bij ons huren? Stuur dan een email naar info@kidstravelservice.nl met je vraag en onderstaande gegevens:

  • je naam
  • emailadres en telefoonnummer
  • het artikel dat je wil huren
  • je vakantieperiode (datum van vertrek en thuiskomst)
  • moeten wij het artikel naar je versturen per post, of wil je het zelf ophalen in Deventer?

Je ontvangt binnen twee tot drie werkdagen bericht van ons of het artikel in de gewenste huurperiode beschikbaar is en een prijsopgave (deze informatie is nog geen reservering!).

Wil je de huur daarna bevestigen dan vragen we je om je adresgegevens en bankrekeningnummer (voor terugbetaling borg) te mailen. Je ontvangt daarna van ons een reserveringsbevestiging per email, een factuur en informatie over het bezorgen en retourneren. De huurovereenkomst is hiermee definitief. Het huurbedrag en de borg kun je per bankoverschrijving betalen nadat je van ons de factuur hebt ontvangen. Bij betaling van de factuur ga je automatisch akkoord met de huurvoorwaarden.

Borg

Bij alle verhuurartikelen brengen wij een borg in rekening. De hoogte van de borg is afhankelijk van de nieuwwaarde van het artikel en staat bij de huurprijzen van het betreffende artikel vermeld. Als je het artikel in goede staat en op tijd retourneert wordt de borg binnen 7 werkdagen nadat wij het artikel hebben ontvangen op je rekening teruggestort. Retourneer je het artikel zonder overleg later dan de afgesproken datum? Dan houden wij per dag later terugsturen €5,00 in op de borg. Eventuele schade wordt ook verrekend met de borg.

Bezorgkosten

Wij kunnen alle artikelen per post naar je verzenden. We rekenen €6,95 verzendkosten (PostNL) voor het opsturen naar je huisadres, werkadres of PostNL afhaalpunt. Na je vakantie betaal je de kosten voor het terugsturen zelf op het postkantoor/PostNL pakketpunt (géén DHL of Kiala). Je betaalt in totaal dus 2x €6,95 verzendkosten als het artikel verzonden moet worden. Voor de Römer Eclipse autostoel zijn de verzendkosten 2x €8,95, PostNL rekent een toeslag vanwege de afmeting van het pakket.

Je kunt de huurartikelen ook zelf ophalen en terugbrengen in Deventer (op afspraak), uiteraard worden dan geen verzendkosten in rekening gebracht.

Wanneer ontvang ik de gehuurde artikelen thuis?

In de factuur en huurovereenkomst vermelden we de datum waarop we de artikelen naar je verzenden. Je ontvangt ook altijd een Track&Trace code zodra wij het pakket verzenden. De artikelen worden een aantal dagen vóór je vertrekt naar je verzonden, zodat je deze ongeveer twee dagen van tevoren in huis hebt. Op die manier heb je een dag speling bij vertraging in de verzending door PostNL of als je niet thuis bent op de eerste bezorgdag. Draagzakken en reisbedjes versturen we iets eerder zodat je thuis nog een paar dagen kan oefenen met je kindje. Wil je de artikelen nóg eerder ontvangen dan berekenen we extra huurdagen.

De datum waarop de artikelen teruggestuurd moeten worden staat ook in de huurovereenkomst vermeld. Dit is meestal uiterlijk twee dagen nadat je thuiskomt, zodat je de eerste dag thuis niet meteen naar het postkantoor hoeft. Kom je bijvoorbeeld op vrijdag of zaterdag thuis dag mag je de artikelen op maandag afgeven bij het PostNL punt. Stuur je de artikelen later retour dan de datum die in de huurovereenkomst staat vermeld dan brengen we per dag €5,- in mindering op de borg.

Moet ik de artikelen wassen na het huren?

Nee, alle artikelen moeten ongewassen retour gestuurd worden. Wij wassen de draagzakken en hoeslakens zelf na altijd na de huurperiode. Is een draagzak door een ongelukje tijdens je vakantie (vieze luier, spugen o.i.d.) erg vies geworden neem dan z.s.m. contact op over de wasinstructies.

Kan ik een reservering nog annuleren?

Ja, als je vakantie door omstandigheden niet door gaat kun je de huurovereenkomst annuleren. Bij annulering van je vakantie door omstandigheden kun je de huurprijs declareren bij je annuleringsverzekering (voor geldige omstandigheden zie je polisvoorwaarden).

  • Als je van ons al een factuur hebt ontvangen dan brengen we bij annulering €7,50 administratiekosten in rekening.
  • Bij annulering van de huurovereenkomst binnen 7 dagen voor de verzenddatum die in de huurovereenkomst staat vermeld wordt 100% van de huurprijs in rekening gebracht.
  • Bij annulering van de huurovereenkomst tussen 8 en 21 dagen voor de verzenddatum die in de huurovereenkomst staat vermeld wordt 25% van de huurprijs in rekening gebracht.

Spelregels en voorwaarden verhuur

  • We verzoeken je dringend om niet te roken bij de verhuurartikelen, en te zorgen dat er geen haren van huisdieren of vlekken van zonnebrandmiddel op komen. Eventuele reinigingskosten anders dan normaal gebruik worden verrekend met de borg.
  • De PramPack reistas voor de kinderwagen graag retourneren zonder bagagelabels en schoon aan de binnenkant (geen zand, gras en etensresten). Vergeten items zoals spenen of speelgoed die wij aantreffen in de PramPack worden niet geretourneerd, maar kunnen opgehaald worden in Deventer.
  • Indien een draagzak met duidelijke sigarettenrookgeur of andere sterke geur retour komt moeten wij deze 2x wassen, hiervoor brengen we €5,00 waskosten in mindering op de borg.
  • Stuur de originele gebruiksaanwijzing en de envelop met instructies samen met het artikel retour in de originele verpakking. Bij ontbreken van de originele gebruiksaanwijzing van een draagzak of autostoel brengen we brengen we €5,00 in mindering op de borg.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor het juist doorgeven en controleren van je adresgegevens.
  • Stuur de artikelen altijd retour in de verpakking waarin je ze ook van ons ontvangen hebt. Uit milieuoogpunt hergebruiken we verpakkingen zoveel mogelijk. We verzoeken je daarom geen (grijs of zwart) duct tape te gebruiken, dit beschadigt de dozen teveel.
  • Artikel kwijt geraakt of kapot gegaan op vakantie? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij een vervangend artikel kunnen inkopen voor de volgende huurder.
  • Controleer het artikel altijd direct na ontvangst. Is een artikel onverhoopt beschadigd of incompleet, of in een kapotte verpakking bij je bezorgd? Maak dan een foto van het artikel en/of de verpakking en neem zo snel mogelijk contact met ons op, voordat je vertrekt of direct na je heenreis/heenvlucht. Reclamaties die na afloop van de huurperiode pas bij ons gemeld worden kunnen wij niet in behandeling nemen.
  • De grote labels aan de binnenkant van een draagzak mogen niet verwijderd worden. Bij ontbreken van het originele label brengen wij de inkoopkosten van een nieuwe draagzak in rekening.
  • Artikelen worden teruggestuurd met PostNL, bewaar de Track&Trace code goed. Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzending, bij vermiste pakketten verrekenen we de productwaarde met de borg. Je kunt er zelf voor kiezen om het pakket aangetekend te verzenden, maar het is niet verplicht.

Verhuur in buitenland

Wij verhuren alleen reisartikelen in Nederland.