weekend Landal Rabbit Hill

Een weekendje genieten bij Landal Rabbit Hill

“Goedemiddag, welkom bij Rabbit Hill! Mag jullie kleine meid op het springkussen komen spelen? En wilt u beiden een kopje soep?” Het is vrijdagmiddag, het voorjaarszonnetje straalt en we zijn na een half uurtje rijden bij onze vakantiebestemming voor dit weekend aangekomen. Op het ‘Warm Welkom’ plein voor de receptie worden we hartelijk ontvangen door het Fun & Entertainment team. Onze peuter gaat meteen met één van de jongens van het team aan een picknicktafel kleuren, en ze krijgt een geknoopte ballon. Wij nemen en kopje bouillon en een pannenkoek met stroop, die ter plekke gebakken wordt.

weekendje Landal Rabbit Hill

Intussen krijgen we van één van de jongens van het animatieteam het programma met daarop alle activiteiten voor de kids de komende dagen. Hij vertelt dat het hele team bij dit welkomstfeestje op vrijdagmiddag aanwezig is. Ze proberen op deze manier de kinderen alvast te leren kennen, zodat die bij de eerste activiteit meteen al bekende gezichten zien. Wat een leuk idee! Wij komen er in ieder geval helemaal van in de vakantiestemming.

Onze meid is al weer van de knutseltafel naar het springkussen verhuisd. Ze vermaakt zich prima, dus ik ga alvast inchecken voor ons verblijf. Bij de receptie krijg ik de plattegrond en de sleutel van ons huisje. Over drie kwartier is ons huisje klaar. We vinden het helemaal niet erg om even te wachten, want het is erg gezellig buiten in de zon. Bollo komt langs voor een Meet&Greet, en na een fotomomentje en beredikke knuffel springt hij zelfs met de kids mee op het springkussen.

Daarna is mijn peuter aan de beurt om geschminkt te worden. Ze verandert al snel in een prachtige Anna (of was het Elsa?) en is ontzettend trots op haar ‘make-up’ en kroon. Met enige moeite verlaten we de hartelijke ontvangst en gaan we ons huisje bekijken.

Prinses Anna

Rabbit Hill nr 275

Ons 2-onder-1 kap huisje ligt helemaal achteraan het park, middenin het bos. We mogen de auto dit weekend bij de bungalow laten staan. Onze nieuwe Car-Bags tassen rol ik makkelijk van de auto naar de bungalow en pak ik snel uit, en ondertussen verkent mijn peuter met haar loopfiets de tuin. De bungalow is warm ingericht met grijs-oranje accessoires, en lekker schoon. En wat een luxe, de bedden zijn al opgemaakt met frisse lakens en de handdoeken liggen klaar. Ik vind het altijd zo’n afknapper om op vakantie zelf de bedden nog op te moeten maken, dus ben erg blij met het bijgeboekte comfortpakket. Er staat zelfs een heerlijk Rituals-douchesetje op de badkamer.

weekendje Landal Rabbit Hill comfortpakket

In de keuken liggen alle spullen voor de afwas en het keukenlinnen klaar. Ik heb voor de zekerheid zelf ook afwasmiddel en theedoeken meegenomen omdat die standaard op mijn inpaklijst staan, maar die blijven dus gewoon in de tas. De fles wijn bewaren we voor morgenavond bij de open haard. Nu is het eerst tijd voor de speeltuin!

Voorlezen met Bollo

‘Mam ik zie al een hele grote trampoline!’ Mijn peuter is meteen enthousiast over de grote speeltuin die direct naast het restaurant en terras van Rabbit Hill ligt. Dit voorjaar is de speeltuin helemaal vernieuwd en hij ziet er schitterend uit. Er zijn nieuwe klimtoestellen, glijbanen, een hele grote zandbak, een waterspeelhoek, een mega trampoline, schommels en handige picknickbanken voor de ouders.

Landal Rabbit Hill speeltuin
Eén van de mooie nieuwe glijbanen

Klimtoestellen voor de grotere kinderen

Aan het eind van de middag komt Bollo met een groot voorleesboek naar de speeltuin toe. Hij gaat op een bankje onder de grote boom zitten, en alle peuters en kleuters zitten er op kleine houten plaatjes omheen te genieten. Wij genieten ook, met een welverdiend drankje op het terras. Na het voorlezen speelt Bollo verstoppertje met alle kinderen in de speeltuin, en daarna nemen wij snel een kijkje in de grote indoorspeelhal. Een mega speeltoren, trampolines, grote glijbanen, een podium, knutselhoek, ballenbak: hier kunnen kids zich ook met slecht weer prima een weekend vermaken!

Als onze peuter moe is van het spelen en klimmen gaan we terug naar ons huisje. We halen snel een paar vergeten boodschappen in de grote parkshop en sluiten de dag af met een gourmetavond.

Landal Rabbit Hill speeltuin
Bollo komt voorlezen in de speeltuin

Genoeg te spelen bij slecht weer!

Eekhoorntjes en twee lieve muizen

Tijdens het ontbijt zaterdagochtend zien we de eekhoorntjes bij ons terras spelen. Wat heerlijk om hier middenin het bos te zitten! Na de koffie rijden we naar Julianatoren, dat vlakbij het park ligt. We hebben een jaarabonnement, en gaan vandaag voor het eerst naar de muizen Juul & Julia toe. Het is perfect pretparkweer en nog lekker rustig. Vanuit het reuzenrad verkennen we eerst rustig het park. Daarna vermaakt onze peuter zich in de vele attracties. Ze vindt het geweldig dat ze de meeste attracties zonder papa en mama in mag. Alleen in de snelle achtbaan gaat ze samen met papa, en mama mag daarna mee van de grote glijbaan.

Landal Julianatoren
Julianatoren verkennen vanuit het reuzenrad

Na de lunch bekijken we de mooie nieuwe show ‘het spannende Safari avontuur’ en zingen en dansen alle liedjes mee. En dan slaat de vermoeidheid een beetje toe bij onze peuter… We willen eigenlijk op tijd terug richting het Landal park, maar dan komen we het gezin van collega-blogger Kleine Wereldreiziger tegen. De kids hebben dikke pret samen en besluiten om nog veel meer attracties te bezoeken, terwijl de ouders zich vermaken op het terras. Pas na het Uitzwaaifeest verlaten we rond sluitingstijd het park. We eten snel wat in ons huisje en dan is het echt kinderbedtijd. Wij steken de open haard aan en sluiten deze heerlijke vakantiedag af met een goede serie op tv en een wijntje.

Spetteren maar!

De zondag begint regenachtig, prima weer om het binnenzwembad te ontdekken. Het is gelukkig niet zo druk. De hoge Bollo-glijbaan is favoriet bij onze kleine waterrat. We spetteren en zwemmen volop, glijden héél vaak van de glijbaan, duiken in het diepe bad en relaxen in het bubbelbad.

Landal Rabbit Hill zwembad

Een poging om een panoramafoto van het grote zwembad te maken…

Moe en rozig gaan we een uur later terug naar ons huisje voor een middagdutje. En dan breekt gelukkig het zonnetje door! We gaan ‘s middags weer naar het grote terras bij de speeltuin, waar mijn broer met zijn dochtertje ook nog gezellig op bezoek komt. De meisjes spelen heerlijk in de zandbak. Daarna gaan we de indoorspeeltuin ontdekken, en doet mijn peuter mee met de Bollo minidisco. Stiekem willen we hier niet meer weg, maar het is echt tijd om te gaan inpakken.

weekendje Landal Rabbit Hill
Genieten van de gezellige zondagmiddag

De kinderen vermaken zich intussen prima in de speeltuin

Landal Rabbit Hill speeltuin
’s Avonds eten we een frietje bij de snackbar op het park, en daarna rijden we helaas al weer naar huis. Als we bij de voordeur zijn vraagt onze peuter ineens: ‘We gingen vandaag toch dat spel doen met die bal en die stokken?’ Tja, voor de beloofde midgetgolf komen we gewoon een keer terug, want ons weekendje Rabbit Hill is ontzettend goed bevallen! En dan blijven we meteen wat langer, want we kwamen nu echt tijd tekort om de mooie omgeving te ontdekken.

Landal Rabbit Hill bungalow
Onze fijne geschakelde bungalow in het bos

Hoe, wat & waar bij Landal Rabbit Hill

• We verbleven drie dagen in een 4-persoonsbungalow (type 4C) op Landal Rabbit Hill. Dit park ligt in een bosrijke omgeving vlakbij Apeldoorn, midden in de Veluwe.
  • In de omgeving van het park is heel veel te doen voor kinderen, zoals een bezoekje aan Julianatoren (11 km), Apenheul (12 km), Paleis het Loo (12 km), Kootwijkerzand (4 km), het Zandsculpturenfestijn in Garderen (7 km), Nationaal Park de Hoge Veluwe (20 km) en het Dolfinarium (21 km).
  • Het fijne comfortpakket kun je bijboeken vanaf €9,95 p.p.
  • Wil je liever niet in een bungalow overnachten? Op het vakantiepark Rabbit Hill zijn ook 140 kampeerplaatsen waar je met je eigen caravan of vouwwagen kunt verblijven. Je kunt ook 6-persoons stacaravans huren, deze staan op de camping en vlakbij de speeltuin.
Landal Rabbit Hill camping
Ruime kampeerplekken in het bos

Meer lezen over bungalowparken

Wij bezochten dit park op uitnodiging van Landal GreenParks. In dit blog staat zoals altijd onze eerlijke mening over het vakantiepark, en wij zijn volledig vrij om onze eigen ervaring te delen.