Jaaroverzicht 2015

Terugblik op 2015

Nog héél even en dan is 2015 al weer voorbij. Een mooi moment om nog even terug te kijken op de reizen die ik dit jaar maakte en de successen van Kids Travel Service. Het jaar is echt voorbij gevlogen, en er staan helaas nog minstens 10.476 dingen op de to-do lijst die ik dit jaar écht had willen doen. Gelukkig is er straks weer een nieuw jaar vol frisse moed en 366 dagen, dus die to-do lijst verhuist gewoon mee naar het nieuwe jaar.

Camping in Zweden
Eén van de mooie campings in Zweden die we in 2015 bezochten

Voordat ik schrijf over de reizen en uitjes in 2015 vind ik het altijd leuk om mijn terugblik op 2014 nog even te lezen. Daarin schreef ik over de reisplannen die we voor 2015 in gedachten hadden. Zouden ze zijn uitgekomen? Ja, eigenlijk was er dit jaar niet zoveel verrassends op reisgebied. We gingen net als vorig jaar naar 5 verschillende landen, vlogen samen 2x naar Riga, en overnachtten op 9 campings, één Landal park, een aantal hotels en Airbnb’s.

Naar de sneeuw

In februari gingen we voor het tweede jaar naar Flachau, omdat het hotel vorig jaar ontzettend goed bevallen was.  Ik ben geen fanatieke skiër, maar ik genoot wel van de verse sneeuw, mooie winterse wandelingen met de kinderwagenski’s en gezellige après-ski. Op een regenachtige dag gingen we zwemmen in een groot thermaalbad met mega glijbanen. En deze wintersport is zó goed bevallen dat we begin 2016 weer naar hetzelfde hotel gaan, voor het 3e jaar op rij. Zó ontzettend niet passend bij ons, en toch kijken we er al weer enorm naar uit.

Flachau met kids

Voorjaar: lammetjes, naar Landal en kamperen

Het voorjaar is de tijd van de lammetjes, dus gingen we in maart naar de Lammetjesdag bij de schaapskooi Loenermark. Erg leuk, dus 13 maart 2016 staat alvast in de agenda voor komend jaar.  In april gingen we dankzij de Hema Bungalowweken heel voordelig met een groep vrienden en kids naar Landal Aelderholt in Drenthe. Drie dagen barbecueën, bijkletsen en veel zwemmen, we hebben zó genoten dat we er een jaarlijkse traditie van gaan maken.

Weekendje Landal met vrienden
De foto’s van een heerlijk weekend Landal met vrienden

Mei staat voor ons altijd in het teken van leuke muziekfestivals en het eerste kampeerweekend van het seizoen. De vouwwagen mocht weer uit de stalling en gingen we voor het jaarlijkse weekend met de familie naar onze vertrouwde plek in Nijverdal, camping Noetselerberg. Het werd een echt testweekend voor Kids Travel Service, we mochten de Nomad kinderslaapzak en een Porta Potti toilet voor mijn nét zindelijke peuter testen.

Zonnebrandcrème

Vlak voor het zomerse weer echt doorbrak schreef ik een uitgebreid artikel over het kiezen van een goede zonnebrandcrème voor kinderen. Dit artikel werd zo goed gelezen en gedeeld dat de website zelfs bijna 2.000 keer op één dag bezocht werd. Het is het best gelezen artikel van 2015 geworden.

Zonnebrandcreme voor kinderen
Zonnebrandcrème voorkinderen: het best gelezen artikel van 2015

Weer naar Riga

Begin juni zag ik bij Wizz Air een gave ticketaanbieding: 1 + 1 gratis. Ik hoefde niet lang na te denken en boekte snel twee tickets om eindelijk Midzomernacht in Riga te kunnen vieren. Mijn man was daar al voor zijn werk, ik vloog alleen met mijn peuter naar hem toe. We bleven een weekje in het appartement van vrienden en konden de auto lenen, ideaal! We bezochten het treinmuseum, een gaaf natuurpark met kabouters, genoten volop van het lekkere terrasweer en vierden zelfs twee keer Midzomernacht. De blog daarover staat nog steeds op de to-do lijst, maar het was heel bijzonder om mee te maken. Wordt vervolgd?

Midzomernacht in Letland
Midzomernacht vieren in Letland

Juli: feestje en veel nieuwe inkopen

In juli bestond deze website al weer één jaar. Ik heb er niet te lang bij stil gestaan, daar was het veel te druk voor. In de zomermaanden ging de verhuur van draagzakken ineens als een speer, waardoor we er nieuwe draagzakken van Tula, Rose&Rebellion, Manduca, Patapum, Connecta en LennyLamb bij kochten. Die hebben allemaal een plekje gekregen in de nieuwe dragerbieb op deze website. De PramPack reistas voor de kinderwagen blijft ook onverminderd populair, dus we hebben de voorraad in juli uitgebreid naar vijf stuks, die allemaal op reis waren in de zomer.

draagzak vakantie

Kamperen vlakbij huis en in Zweden

Half juli was het zó mooi weer dat we spontaan een weekendje met de vouwwagen gingen kamperen op een kleine boerencamping in Teuge, vlakbij huis. Daar konden we voor het eerst de nieuwe Cobb proberen, waar we nog steeds erg blij mee zijn. Twee weken later konden we de vouwwagen weer inpakken en reisden we via Kopenhagen naar Zweden. We maakten op de bonnefooi een geweldige rondreis door Zuid-Zweden en stonden op zeven campings, waaronder Spillhammars.  We bezochten onder ander het super leuke Astrid Lindgren pretpark, maakten prachtige tochten door de Zweedse natuur met onze nieuwe kano en wandelden in het Tiveden park.

Astrid Lindgren park

Kanoen in Zweden
Nou vooruit, ook een foto van mijzelf 😉

Lancering van Familytravelbloggers

Direct na thuiskomst was het echt even afzien. De mailbox zat zó vol met verhuuraanvragen en bestellingen dat ik bijna spijt had van de 3,5 week vakantie in Zweden. Maar er waren ook berichten waar ik heel veel energie van kreeg. Zo lanceerden twee collega-bloggers de website Familytravelbloggers.nl, waar Kids Travel Service ook bij aangesloten is. De eerste mooie samenwerkingen met bedrijven en bestemmingen zijn al gerealiseerd. Ik mocht bijvoorbeeld een bijdrage leveren aan een artikel op Skyscanner over bungalowparken.

Najaar: persdag, Gent en rust

Eind september gingen we nog een dagje naar Gent en regelden we de overnachting voor het eerst via Airbnb. Verder deed ik het dit najaar op reisgebied rustig aan. Ik ging naar de TravelPressentation om kennis te maken met nieuwe reisbestemmingen en met collega-bloggers bij te praten. Voor Avonturenpark Hellendoorn bezochten we Heksendoorn en hadden we een winactie. Hoewel ik veel thuis was, stond het najaar wel behoorlijk in het teken van reizen. Mijn man ging namelijk voor zijn werk naar Singapore, Kuala Lumpur, Londen, Riga en Benin, één van de armste landen van Afrika.

Kerstshoppen in Riga

Half december hebben we het reisjaar echt afgesloten met een stedentrip naar Riga. Voor het vierde jaar op rij hadden we daar het kerstdiner met de collega’s van mijn man plus partners. We maakten er ons jaarlijkse weekendje weg zonder kind van, en hebben twee dagen geslenterd over de kerstmarkten. Natuurlijk zijn we lekker samen uit eten geweest en hebben we uitgeslapen (jippie!), en ik had nog een werkafspraak voor mijn andere blog.

Kerstmarkt Livu Laukums
De kerstmarkt in Riga

Nog meer nieuwe producten

Ook in de laatste maanden van het jaar is het assortiment van reisartikelen weer verder uitgebreid. De Flyebaby is toegevoegd aan de verhuur en de webshop, een handige hangmat voor baby’s in het vliegtuig. De nieuwe autostoelen voor in het vliegtuig en de autoreiswieg zijn de laatste aanvullingen van het jaar, en die zijn beide in december al een aantal keren op reis geweest.

Jané reiswieg auto
Onze nieuwe Jané Transporter 2 reiswieg voor de achterbank van de auto

Kids Travel Service 2015 in cijfers

Het liefst ben ik de hele dag bezig met het adviseren van gezinnen over reisartikelen, het bloggen en het verzenden van pakketjes voor de verhuur en de webshop. Toch horen een paar harde cijfers ook bij het leven van een onderneemster 😉 Deze website werd in 2015 door ruim 110.00 unieke bezoekers bezocht. Dat zijn er gemiddeld meer dan 300 per dag… Wow, daar ben ik toch best een beetje trots op! We groeiden naar bijna 400 fans op Facebook  en 250 volgers op Instagram (volg jij ons eigenlijk al?). Ons verhuurassortiment werd flink uitgebreid tot 25 verschillende producten, en we verstuurden héél veel pakketten. Dat de pakketbezorger van PostNL hier bijna dagelijks komt bleek wel op de dag voor kerst. Ik kwam hem middenin in de supermarkt tegen en hij zei: “Hé Kids Travel Service, ik heb een pakket voor je maar je was net niet thuis. Zal ik even meelopen en hem in de kofferbak van je auto zetten?” Kijk, dat is nog een service, bedankt postbode!

Vooruitkijken naar 2016

Ik ben eigenlijk niet zo’n vooruitkijker, de eerstvolgende vakantie over een paar weken is al ver genoeg. Concrete plannen voor de zomervakantie zijn er daarom nog niet, hopelijk doe ik tijdens de Vakantiebeurs in januari verrassende inspiratie op. Letland (ja, alweer…) en Polen staan wel hoog op een denkbeeldig lijstje.

In maart staat wel een weekendje Landal met het gezin gepland, en ergens in april/mei een weekendje Landal met vrienden. In mei mag de vouwwagen weer uit de stalling voor het jaarlijkse kampeerweekend met de familie. Midzomernacht vieren in Riga vonden we zó leuk dat we het ook in de agenda hebben genoteerd. In juni willen we ook graag week een keer naar de Vendéé in Frankrijk, daar zijn we al een aantal jaren niet geweest. Mijn broer verhuist binnenkort met het gezin naar Friesland, voor mij nog onbekend terrein. Een weekendje Friesland ontdekken moet dus zeker ergens op de reisplanning van 2016 komen.

Ik hoop verder dat ik in 2016 eindelijk ook een beetje de vruchten gaan plukken van twee jaar hard werken als zelfstandig ondernemer. Rijk word ik namelijk nog niet van deze website, het blijft tot nu toe vooral veel investeren in nieuwe reisartikelen, voorraden, afspraken, de website, boekhouding etc. De eerste reserveringen voor de zomer van staan al wel in de agenda, dus het belooft in ieder geval weer een mooi en druk jaar te worden. Ik wens jou ook alvast een reislustig 2016!